اهمیت بازاریابی عصبی (نورومارکتینگ) | لایو مشترک دکتر مهدی قیضی و مجید مجیدی + ویدیو

0
13
22 مهر 1399
0
13
22 مهر 1399

اهمیت بازاریابی عصبی (نورومارکتینگ) در کسب و کار

نورومارکتینگ بر خلاف ظاهر چقرش مفهوم دلنشینی دارد؛ به‌خصوص برای کسانی که دل در گرو علم مارکتینگ دارند؛ چرا که برای فهم مشتریان و پی بردن به دلایل تصمیماتشان دانستن مفهوم نورومارکتینگ بسیار حیاتی است.

اگر از کسی بپرسید که چرا فلان محصول را (که هیچ جوره قیمتش با فایده اش جور درنمیاد) خریده‌ای ، سعی میکند با دلایل منطقی کارش را توجیه کند و آن را اقدامی هوشمندانه نشان دهد.
در صورتی که بسیاری از تصمیمات ما همانند همین خرید هوشمندانه (!) بر اساس منطق نیست؛ بلکه بر اساس احساسات و گاها غریزه است.


به همین دلیل هنگامی که شما برای تحقیقات بازار به سراغ مشتریان خود می‌روید و از آن‌ها می‌خواهید فرم‌های مربوطه را پر کنند؛ آن ها با دلایل منطقی و در واقع مغز جدید خود (مسئول تصمیمات منطقی) آن پرسشنامه را برای شما پر می‌کنند. به همین دلیل شما نمی‌توانید به دلایل اصلی تصمیمات آن‌ها پی ببرید.

و اینجا جاییست که کار نورومارکتینگ آغاز می‌شود.

نورومارکتینگ (همان بازاریابی عصبی) به شما این امکان را می‌دهد که به دلایل پنهان تصمیمات خودتان و مشتریانتان پی‌ببرید.
بعد از تماشای این ویدئو متوجه خواهید شد که انسان‌ها آنقدر‌ها هم که ادعا می‌کنند منطقی نیستند!

دوستانتان را هم در شیرینی این یادگیری شریک کنید.

Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
اشتراک گزاری:

majidiadmin

دیدگاه ها (0)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*