اهمیت بازاریابی عصبی (نورومارکتینگ) در کسب و کار
نورومارکتینگ بر خلاف ظاهر چقرش مفهوم دلنشینی دارد؛ بهخصوص برای کسانی که دل در گرو علم مارکتینگ دارند؛ چرا که برای فهم مشتریان و پی بردن به دلایل تصمیماتشان دانستن مفهوم نورومارکتینگ بسیار حیاتی است.
اگر از کسی بپرسید که چرا فلان محصول را (که هیچ جوره قیمتش با فایده اش جور درنمیاد) خریدهای ، سعی میکند با دلایل منطقی کارش را توجیه کند و آن را اقدامی هوشمندانه نشان دهد.
در صورتی که بسیاری از تصمیمات ما همانند همین خرید هوشمندانه (!) بر اساس منطق نیست؛ بلکه بر اساس احساسات و گاها غریزه است.
به همین دلیل هنگامی که شما برای تحقیقات بازار به سراغ مشتریان خود میروید و از آنها میخواهید فرمهای مربوطه را پر کنند؛ آن ها با دلایل منطقی و در واقع مغز جدید خود (مسئول تصمیمات منطقی) آن پرسشنامه را برای شما پر میکنند. به همین دلیل شما نمیتوانید به دلایل اصلی تصمیمات آنها پی ببرید.
و اینجا جاییست که کار نورومارکتینگ آغاز میشود.
نورومارکتینگ (همان بازاریابی عصبی) به شما این امکان را میدهد که به دلایل پنهان تصمیمات خودتان و مشتریانتان پیببرید.
بعد از تماشای این ویدئو متوجه خواهید شد که انسانها آنقدرها هم که ادعا میکنند منطقی نیستند!
دوستانتان را هم در شیرینی این یادگیری شریک کنید.