– فروش حرفه ای چیست؟
– یک فروشنده چه کار می کند؟
– ویژگی های فروشنده حرفه ای کدامند؟
– چگونه فروشنده حرفه ای شویم؟
فروش حرفه ای چیست؟
حرفه ای بودن فروش شامل آداب، ویژگی ها و رفتارهایی است که از فروشندگان انتظار می رود. این ویژگی ها و عادات، توانایی فروشندگان را برای برقراری ارتباط و ایجاد رابطه با مشتریان بالقوه بهبود می بخشد. حرفه ای شدن در فروش، لازمه ی تبدیل شدن شما به یک فروشنده موفق است.
یک فروشنده چه کار می کند؟
یک فروشنده مشتریان بالقوه را برای محصولات و خدمات شرکت خود از طریق تحقیقات آنلاین، ارتباط با ایمیل و تلفن و پیام رسانی در رسانه های اجتماعی پیدا می کند. آنها با این چشم انداز کار می کنند تا چالش ها و نیازهای خود را شناسایی کنند و در نهایت راه حلی بیابند. و این منجر به فروش محصولات یا خدماتی می شود که مشکل را حل می کند.
اینها تعدادی از فعالیت های کلیدی است که فروشندگان حرفه ای برای فروش محصولات یا خدمات خود انجام می دهند.
1) تحقیق: فروشنده بیشتر در مورد مشتری یا مشتری بالقوه می آموزد.
2) چشم انداز و دسترسی: آنها از طریق ایمیل، تلفن یا رسانه های اجتماعی با مشتری احتمالی ارتباط برقرار می کنند.
3) ایجاد ارتباط: از طریق مکالمات خود، نماینده فروش با مشتری بالقوه اعتماد ایجاد می کند و در مورد اهداف و چالش های آنها سوال می پرسد.
4)ارائه راه حل: فروشنده یک راه حل سفارشی برای رفع نیازهای مشتری ارائه می دهد.
5) بستن معامله: اگر مشتری به راه حل علاقه مند باشد، محصول یا خدمات را با کمک فروشنده خریداری می کند.
بنابراین، چگونه یک فروشنده می تواند حرفه ای شود؟
فروشنده حرفه ای کیست؟
فروشنده حرفه ای کسی است که محصولات یا خدمات را به مشتریان بالقوه می فروشد. آنها به دنبال حل چالش های مشتریان بالقوه از طریق محصولاتی هستند که می فروشند. متخصصان فروش عالی مهارت های فروش و ارتباط قوی خواهند داشت.
ویژگی های فروشنده حرفه ای کدامند؟
در اینجا شش ویژگی یک فروشنده حرفه ای واقعی وجود دارد:
1) شایستگی
حرفه ای ها برای بهتر شدن وسواس دارند. آنها دانشجویان مادام العمر هستند که می دانند هرگز فارغ التحصیل نخواهند شد زیرا همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد.
از اینکه تعداد کمی از فروشندگان روی خودسازی خود سرمایه گذاری می کنند شگفت زده میشوید. آنها بیشتر برای قهوه خرج می کنند تا کاری که هر روز انجام می دهند کاری که پول در جیب آنها می گذارد.
شاید فکر می کنید این وظیفه شرکت شماست که شما را آموزش دهد. اما به نظر من، هر کاری که شرکت شما در این زمینه برای شما انجام دهد یک امتیاز است. حرفه ای ها سطح شایستگی خود را می دانند و دستاوردهای بعدی در نهایت به آنها بستگی دارد.
2) ارتباطات
حرفه ای ها در برقراری ارتباط، درگیر شدن و ادامه مکالمه عالی هستند.
در فروش، هر کاری که انجام می دهیم به توانایی ما در برقراری ارتباط متکی است.
در فروش، هر کاری که انجام می دهیم به توانایی ما در برقراری ارتباط متکی است. چیزی که در دنیای پیشرفته ما تغییر نکرده است این است که بهترین راه برای فروش همچنان صحبت کردن با یک فرد است. حرفه ای ها به جای ناله کردن درباره سختی رسیدن به خریداران، راهی برای عبور، ورود و گفتگوهای معنادار پیدا می کنند.
3) نگرش مشتری اول
حرفه ای ها می دانند که مشتریان بخاطر دلایل خود خرید می کنند نه شما. به همین دلیل است که من همیشه به فروشندگان می گویم که ابتدا با بررسی مشتریان و مشتریان بالقوه و آنچه می خواهند شروع کنند.
فروشنده حرفه ای کاملاً درک می کند که مشتریانش چه می خواهند و در هر چک باکس ارائه می کند.
4) قابلیت اطمینان و مسئولیت
مایه تاسف است که استانداردها به طور کلی به حدی کاهش یافته است که وقتی مردم آنچه را که میگویند واقعاً انجام دهند، تا حدودی تعجب آور است.
وقتی کسی 15 دقیقه زودتر سر قرار حاضر شود، میدانیم که با یک حرفهای سر و کار داریم. حرفه ای ها کاری را که می گویند انجام می دهند و به قول خود عمل میکنند. هر زمان که لازم باشد، می توانید روی آنها حساب کنید صرف نظر از اینکه چقدر تعهد اصلی یا جزئی است.
5) ظاهر
حتی اگر تمام یا بیشتر فروش شما عمدتاً از طریق تلفن انجام شود، مطمئناً ظاهر خود را از طریق صدای خود، کیفیت صدای خود، تحویل و تجهیزات خود نشان می دهید. ظاهر نیز از طریق ایمیل یا نامه های کتبی هم مهم است. شکل نوشتاری درست و کامل در ظاهر یک ایمیل نیز حرفه ای بودن شمارا میرساند.
6) متانت
شما می توانید چیزهای زیادی در مورد یک شخص بر اساس نحوه واکنشش در مواجهه با ناملایمات بگویید.
یک فروشنده حرفه ای واقعی همیشه خود را در موقعیت های مخاطره آمیز قرار می دهد، زیرا فروش واقعی در آنجا اتفاق می افتد. او توسط یک غربالگر سرسخت آشفته نمی شود یا با مخالفت های احتمالی منصرف نمی شود. مقاومت در واقع او را وادار میکند تا یک دنده دیگر را بالا بیاورد، پایین بیاورد، و با ظرافت از کلمات صحیح برای رسیدگی به وضعیت به شیوهای آرام و محاورهای استفاده کند.
اگر هنوز به سطحی که دوست دارید نرسیده اید، جای نگرانی نیست. متعهد شوید، هر کاری که لازم است را در تمام زمینه های فوق انجام دهید، و به آن خواهید رسید.
فروش حرفه ای به نظر من یکی از بهترین حرفه های دنیاست. ما به دیگران کمک میکنیم و ارزش هنگفتی را ارائه میدهیم در حالی که از طرق مختلف پاداش زیادی دریافت میکنیم.
سلام وقتتون بخیر